En aquest bloc expliquem les nostres sortides per Collserola, un lloc molt visitat però poc conegut pels barcelonins. La nostra intenció no és sinó ordenar una mica les nostres idees i ajudar la gent a trobar recorreguts nous i variats.

divendres, 1 de febrer del 2013

Passeig per la font del rector i les fatjones

Vista de la zona del recorregut des de la carena
El recorregut va començar anant cap a Vallvidrera i dirigint-nos cap al turó d'en Cors. Després, passant per la carena vam baixar pel camí que surt des del Coll del Portell en direcció W. El vam fer fins a un corriol que hi ha bastant avall i a mà dreta i que porta a la font del rector.
Antiga font del Rector

Aquest corriol ja l'havíem agafat no feia gaire i ens havia deixat una molt bona impressió. Tot i així, el motiu de la visita era un altre. En la sortida anterior havíem vist les runes d'una petita construcció a prop de la font, que segons les nostres investigacions és el que queda de l'antiga font del rector, i les volíem tornar a veure.

Després vam continuar pel corriol, aquest cop vam agafar un desviament diferent al de l'altra vegada.
Mina de Can Fatjó

Vam passar per una zona de bosc que gairebé arribava a la vall. però no us penseu, la zona era molt semblant a la de l'altre dia tot i que poder hi havia més roures que a la part alta i cap alzina surera. En el recorregut i en la part baixa vam trobar el que pensàvem que era una caseta d'eines pel camp, però en realitat és una mina. Com us podeu imaginar les diferents esplanades que vam trobar estaven totes plenes d'herbes o alguna inclús amb un bosc d'alzines i roures. Però no n'hi vam passar per cap de cultivada.

Antic pla de cultiu

La pujada final, en direcció al coll de Can Cuiàs, va ser una mica dura. Tot i així, ens vam poder distreure una mica mirant tant els diferents arbres que trobàvem, alguns, testimonis del passat agrícola de la zona, com les roques, i alguna al·loctona perduda, concretament figuera de moro...

Aquest recorregut de la font del rector i les fatjones pertanyia a un antic recorregut realitzat per la SEAS pels escolars de Sant Just. En el butlletí 279 (nov-des 2008) ens expliquen les raons que van tenir per fer-ho i el que és més interessant, també podem veure com ha canviat, des del punt de vista d'en Jordi Farràs.